Lehetséges, hogy egyszerre legyünk divatosak, sőt stílusosak úgy, hogy közben a környezetről sem feledkezünk meg? Néhányan úgy gondolják, hogy a haute couture divat, sőt még az utcai divat sem fér meg együtt az újrahasznosított alapanyagokkal. Azonban a fenntarthatóság fogalma a kifutók világába is begyűrűzött napjainkra. A felhasználható alapanyagok típusa szinte végtelen - a hagyományos újrahasznosított textíliáktól kezdve egészen az extrém alapanyagokig. A tervezők a textilek újrahasznosításán kívül készítenek ruházati termékeket papírból, szemétből, műanyagflakonokból, gumiból, háztartási eszközökből…
Szintén a divat és a környezettudatosság összehangolására hívta fel a figyelmet idén ősszel az a kampány, amely a New York Fashion Week alatt zajlott. Az Allison Parris által tervezett, limitált kiadású, műanyagpalackokból készített pólókat egy automatából vásárolhatták meg a divatkedvelők mi másért, mint egy műanyagpalack fejében.
Míg a designer darabok inkább csak a kifutókon mutatnak jól, azoknak sem kell lemondaniuk az újrahasznosított ruházatról, akik a mindennapok során szeretnék viselni ezeket. Ha igazán környezetbarát és stílusos öltözéket szeretnénk, választhatjuk a Patagonia 100%-ban újrahasznosított anyagokból - például szódás flakonokból - készült kabátjait, a Bonobos kollekciójából a sörös dobozokból gyártott farmert vagy organikus pamutból előállított cipőket a Veja-tól, akik az első ilyen kollekciót bemutatták. Ha ez nem lenne elég, a szettet feldobhatjuk egy MIJLO hátizsákkal, amit ha meguntunk garantáltan újrahasznosít a cég, egy biztonsági övekből készített kézi táskával a Harvey-tól, ökogyantából előállított, gyümölcsillatú Lolly karórával vagy szintén növényi eredetű gyantából készült Dizm napszemüveggel.
A H&M kampányai azonban már tömegesen elérhetővé tették az „ökodivatot”: 2010-ben a Garden kollekció darabjai újrahasznosított poliészterből, bio- és organikus pamutból készültek, ugyanilyen alapanyagokból 2011-ben piacra dobták a Conscious kollekciójukat, amely a fehér különböző árnyalataira helyezte a hangsúlyt. Idén februártól pedig visszavihetjük megunt ruháinkat a H&M üzletekbe, amelyek fejében ajándékutalványt ad a cég.